دسته گل عروس ؛ راهنمای کامل انتخاب و خرید دسته گل عروس


دسته گل عروس ؛ یکی از نکاتی که بیشتر مهمان ها به آن توجه میکنند، دسته گل عروس‌خانم است. اگر میخواهید از ما هم بشنوید که چه گل هایی برای شما مناسب ترند،حتما این مقاله را در “عروس ما” بخوانید تا بدانید که چگونه باید دسته گل خوشگل و شیکی انتخاب کنید..

۱) به هماهنگی دسته گل و لباس عروس فکر کنید.

قبل از اینکه دسته گل تان را سفارش دهید به سبک لباس عروس تان توجه کنید. قرار است شما در آن شب رویایی چه لباسی بپوشید، یک لباس کلاسیک و پرنسسی، یک لباس ساده سفید یا یک لباس مسحور کننده مدرن؟

سبک لباس شما در انتخاب دسته گل شما بسیار مهم است. اگر لباسی با دنباله بلند دارید، میتوانید دسته گل‌های آبشاری را انتخاب کنید و اگر میخواهید لباس پرنسسی بپوشید، دسته گل های گرد بیشتر با لباس شما جور در‌ می آیند. در اصل تناسب دسته گل با لباس تان خیلی در زیبایی و خیره کنندگی شما نقش دارد.

۲) به رنگ فصل هم فکر کنید.

اگر شما ترکیب رنگ دسته گل تان را هماهنگ با فصل سال انتخاب کنید، در آن زیبا می شوید. دسته گل های کهربایی، نارنجی و قرمز با فصل پاییز هماهنگی دارند ولی دسته‌گل‌های نقره ای، سفید و طلایی برای فصل زمستان مناسب اند.

اگر قرار‌ است برای فصل بهار جشن ازدواج تان را برگزار کنید، سراغ دسته گل های صورتی، آبی و سبز بروید.دسته گل هایی به رنگ مرکبات هم برای عروسی تابستانی شما عالی خواهند بود.فراموش نکنید دسته گل هایی با رنگ قرمز و نارنجی و زرد برای پاییز عالی هستند ولی در فصل بهار شما انتخاب های بسیاری برای گل های دسته گل ازدواج تان خواهید داشت.البته اغلب عروس خانم ها دسته گل های سفید و سبز را برای ست کردن با لباس عروس شان ترجیح میدهند.

۳) به گل فروش اعتماد کنید.

بهتر است به گل‌ فروش تان اعتماد کنید. به او دقیقا توضیح دهید که چه مدل دسته گلی با چه ترکیب گلی را دوست دارید ولی بعد او را آزاد بگذارید تا دسته گل تان را تزیین و آماده کند.بالاخره کار او هرروز تزیین گل است و خیلی بیشتر از شما میداند که چی با چی خوب و زیبا می شود؛پس خودتان را در این مورد دخالت زیادی ندهید.

۴) دسته گلی هم قد و قواره خود‌تان انتخاب کنید و بخرید.

دقت کنید که دسته گل عروس شما تمام دست و انگشتان شما را نپوشاند. عروس‌خانم های ریزنقش دسته گل هایی را انتخاب کنند که جمع و جورتر و مناسب قد و قواره شان باشد ولی عروس خانم ها با قدبلندتر میتوانند دسته گل های بزرگ تری را برگزینند. بالاخره هم در عکاسی و فیلم برداری و هم در مراسم تان باید حلقه و دستبند و ساعت تان دیده شود.شما هم اینطور فکر میکنید نه؟

۵) مواظب لباس تان هم باشید!

قطعا شما دوست ندارید گرده گل ها، لباس تان را کثیف کنند و یا شما را در لباس عروس و آرایش به عطسه و حساسیت بیندازند. بنابراین گل هایی را برای دسته گل ازدواج‌ تان برگزینید که گرده پخش نکنند. اگر هم به حساسیت فصلی دچار هستید، در انتخاب گل ها دقت کنید. به هر حال دیدن عروسی که مدام عطسه میکند و دچار آب ریزش بینی شده،چندان جالب نیست.

۶) دسته‌ گلی میوه ای و خوشبو تهیه کنید.

اگر کمی ابتکار به خرج دهید میتوانید دسته گل های منحصر به فردی سفارش دهید که در آن از ترکیب میوه ها و سبزی ها و حتی تور و روبان استفاده شده باشد. البته این نوع دسته گل برای عروس هایی مناسب است که دوست دارند متفاوت باشند.

اگر هم قرار است جشن ازدواج شما در یک فضای بسته و کوچک مثل منزل تان برگزار شود به سراغ گل هایی در دسته گل تان بروید که بوی زیادی نداشته باشند.مثلا گل مریم و شب بو برای چنین مراسمی مناسب نیستند.برعکس شما میتوانید چنین گلهای خوش بویی را برای جشن های مفصل تر و در فضای بازی مثل باغ استفاده کنید.

۷) چه سبکی را دوست دارید و ترجیح میدهید؟

سبک های خاصی برای انتخاب دسته گل عروس وجود دارد که اول باید ببینید که کدام مدل را در تمام طول عروسی در دست بگیرید و درضمن کدام مدل به لباس شما بیشتر می آید.

خرید دسته گل عروس

انواع سبک های دسته گل عروس

دسته گل های بازویی

این دسته گل ها معمولا دسته گل هایی هستند که ساقه بلندی دارند و هنگامی که آنها را در لباس عروس در دست میگیرید، تا آرنج شما را می پوشانند. این سبک دسته گل عروس بیشتر حالت کلاسیک و قدیمی دارد.

دسته گل های گرد

دسته گل هایی که به‌صورت گرد آراسته شده اند، تقریبا برای هر لباس و جشنی مناسب اند. این دسته گل ها را معمولاً گل فروشی های معتبر درست می‌کنند چون در طراحی این دسته گل ها تبحر زیادی دارند.

دسته گل های آبشاری

دسته گل های آبشاری برای مهمانی های عروسی خیلی مجلل و تشریفاتی مناسب اند. در این دسته گل ها، گل ها به صورت آبشاری از دسته گل به سمت پایین آویزان می شوند. شما میتوانید یک نوع گل را با سبزه ها و روبان های آویزان برای طراحی این دسته گل شیک به کار ببرید.

دسته گل عروس متناسب با فصل

گل مناسب دسته گل عروس فصل بهار

  • گل رز مینیاتوری: گل های رز مینیاتوری از دسته گل هایی هستند که تقریباً در همه ی فصول سال می‌توانید پیدایشان کنید، در فصل بهار برای اینکه با تازگی و طراوت بهاری هماهنگ شوید می‌توانید از رنگ های صورتی و بنفش کم رنگ این گل زیبا استفاده کنید.
  • گل کوکب: گل های کوکب انواع مختلفی دارند و نوع گل کوکب مناسب دسته گل عروس، کوکب زینتی پرپر است که در فصل بهار در همه گل فروشی ها پیدا می‌شود، این نوع گل تنوع رنگی زیادی برای دسته گل عروس دارد و از نظر قیمت هم ارزان و مناسب است.
  • لیسیانتوس: این نوع گل یکی از زیباترین و رویایی ترین گل هایی‌ست که می‌توانید برای تزیین میز عروسی و دسته گل‌تان از رنگ های سفید و لیمویی و زرد آن استفاده کنید که با گلبرگ های نازک و قیمت اندکش دل هر عروس و دامادی را می‌برد.
  • گل ارکیده: اگر قصد برگزاری یک مراسم لوکس و زیبا هستید، گل ارکیده خاص ترین گلی است که می‌توانید برای دسته گل عروسی‌تان آن را انتخاب کنید، البته این نوع گل ماندگاری زیادی ندارد و همینطور از نظر قیمت از بقیه گل ها گران تر است.

گل مناسب دسته گل عروس فصل تابستان

  • نرگس درختی: اگر مجذوب معصومیت و سادگی که گل نرگس به ظاهرتان در روز عروسی شما می‌دهد شده اید، ولی مراسم عروسی‌تان در فصل گرم برگزار می‌شود که در آن خبری از نرگس های زمستانی نیست، پیشنهاد ما به شما گل نرگس درختی است.
  • گل صد تومانی: یکی از رایج ترین انتخاب عروس و داماد ها برای دسته گل عروسیگل های صد تومانی هستند، که با ظاهر پر برگشان حجم گل‌های به کار رفته در گل آرایی مراسم عروسی‌تان را دو چندان می‌کند.یک نکته ی جالب در مورد گل های صد تومانی این است که نباید فریب اسم این گل را خورد، عنوان “صد تومانی” به این دلیل است که در روزگار قدیم که این نوع گل به تازگی به بازار آمده بود، قیمتش صد تومان و از بقیه گل ها گران تر بود و به مرور به همین اسم بین مردم شناخته شد. اگر به گل های صد تومانی علاقه دارید اما متناسب با بودجه شما نیستند می‌توانید از جایگزین ارزان تر این گل ها، یعنی گل های آلاله استفاده کنید که ظاهراَ شبیه به هم هستند.

گل مناسب دسته گل عروس فصل پاییز

  • گل آلسترومریا: این نوع گل ها تنوع رنگی زیادی دارند و تقریباَ شبیه ترکیب گل های شیپوری و نرگس هستند. قیمت نسبتاَ مناسبی دارند و با سلیقه ی اکثر عروس ها هماهنگند. از این نوع گل در فصل های بهار و تابستان هم می‌توانید استفاده کنید.
  • گل زبان در قفا: این نوع گل مناسب دسته گل های رویای با تم رنگی آبی و بنفش با مدل های آبشاری و آویزان است.
  • گل داودی: این گل ظاهری شبیه به گل کوکب دارد و اگر به ظاهر گل های کوکب علاقه دارید و عروسی‌تان در پاییز است می‌توانید از گل داودی استفاده کنید.

گل مناسب دسته گل عروس فصل زمستان

  • گل شیپوری: انتخاب چند ساقه گل شیپوری سفید برای یک دسته گل تمام سفید یک انتخاب شیک و رویایی برای عروسی های زمستانی است.
  • گل های یاسمن: این شکوفه های خوشبو و کوچک برای تکمیل دسته گل عروس خانوم های ساده پسند انتخاب مناسبی هستند.
  • گل آلسترومریا: برای دسته گل های زمستانی می‎توانید از رنگ های بنفش و سفید این نوع گل استفاده کنید.


منبع: بخش راهنمای عروس مجله عروس ما



برچسب ها: دسته گل عروس , راهنمای عروس , مدل دسته گل عروس , خرید گل عروس , مدل گل عروس , راهنمای خرید دسته گل عروس , عروس , عروسی ,
[ بازدید : 175 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]
[ دوشنبه 30 دی 1398 ] [ 11:0 ] [ صادق امیدی ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر